Występy Grupy Artystycznej "Maska" WTZ z Dobroszyc | strona główna | Śnieżny wyjazd narciarski |
Kromka Chleba
Caritas Polska 1 lutego 2006 r. po raz czwarty rozpoczyna kampanię społeczną Kromka Chleba, która poza zwiększeniem świadomości społeczeństwa i nastawienia w stosunku do osób bezdomnych, ubogich i marginalizowanych, ma na celu pozyskanie produktów i środków finansowych na konkretną pomoc najbardziej potrzebującym.
Wraz z rosnącymi potrzebami chcemy objąć opieką większą ilość osób, a także polepszać jakość świadczonych usług, które prowadzą do wyjścia z sytuacji kryzysowej.
Dary rzeczowe i pieniądze, które otrzymujemy podczas kampanii są sukcesywnie przeznaczane na dożywianie dzieci – Caritas codziennie dożywia ponad 100 tys. dzieci, pomoc dla dzieci i kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie, pomoc bezdomnym, polegającą na zwiększeniu liczby miejsc w noclegowniach i zapewnieniu wyżywienia, aktywizację osób bezrobotnych oraz dofinansowanie świetlic socjoterapeutycznych i zakup leków.
Wzrastające ubóstwo nie jest problemem lokalnym, dotyczy nas wszystkich, dlatego też kampania Kromka Chleba ma charakter edukacyjny, jej głównym zadaniem jest przekonanie ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz osób zmarginalizowanych. Akcja nabiera szczególnego znaczenia w świetle najnowszych badań Głównego Urzędu Statystycznego. Mimo że obserwujemy tendencje wzrostowe w wielu dziedzinach polskiej gospodarki, nie ma to wyraźnego i bezpośredniego przełożenia na warunki życia przeciętnego Polaka. Sytuacja materialna ogółu gospodarstw domowych nie zmieniła się i jest zbliżona do notowanej rok wcześniej. Nadal prawie pięć milionów osób - co ósma osoba w Polsce - żyje poniżej minimum egzystencji, a więc nie zaspokaja nawet tych potrzeb, które nie mogą być odłożone w czasie, co często prowadzi do wyniszczenia biologicznego. Ubóstwem w Polsce najczęściej zagrożeni są ludzie młodzi, w tym w dużej części dzieci, głównie z rodzin wielodzietnych. Co druga osoba żyjąca w nędzy nie ma ukończonych 19 lat, a co trzecia to dziecko poniżej 14 roku życia.
Od 15 lutego każdy kto zechce wesprzeć akcję Kromka Chleba, może zakupić w urzędach pocztowych w całym kraju Krążek Nadziei i przekazać 5 zł na pomoc osobom ubogim i bezdomnym. Partnerami akcji są Mennica Polska i Poczta Polska. Projekty realizowane przez Caritas w Polsce na rzecz ludzi bezdomnych, ubogich i zagrożonych bezdomnością, a także rozwój i modernizację licznych placówek pomocowych, można wspierać również poprzez wpłaty na konto akcji.