Wolontariusze z Centrum Wolontariatu na szkoleniu | strona główna | Konkurs recytatorski w Dobroszycach |
Świąteczna zbiórka żywności
W dniach 28 i 29 marca 2014 r. Caritas Archidiecezji Wrocławskiej przystąpi do VI edycji Ogólnopolskiej Zbiórki Żywności „Tak, pomagam”. Zbiórka odbędzie się w ok. 60 sklepach na terenie archidiecezji. Przeprowadzą ją wolontariusze z PZC, SKC oraz Centrum Wolontariatu. W akcję włączy się ponad 650 osób. Z zebranych produktów zostaną przygotowane paczki świąteczne dla rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
Tak, pomagam” jest ogólnopolską zbiórką żywności organizowaną przez Caritas diecezjalne przy współpracy z Caritas Polska.
Z roku na rok w naszą akcję włącza się coraz większa liczba wolontariuszy oraz ludzi dobrej woli, którzy składają produkty w koszach Caritas. Systematycznie rośnie ilość zbieranej żywności, która w ostatnim etapie akcji trafia do osób najbardziej potrzebujących, parafian naszej archidiecezji.
W ostatnią zbiórkę przed Świętami Bożego Narodzenia 2013 zaangażowało się 700 wolontariuszy, którzy w 60 sklepach zebrali blisko 11 ton żywności. Ich praca w połączeniu z ofiarnością ludzi składających produkty w naszych koszach pozwoliła nam przygotować ponad 2000 paczek dla naszych podopiecznych.
Przebieg akcji:
- Chęć udziału PZC należy zgłosić koordynatorowi ds. akcji (Włodzimierz Sopalski tel. 668 021 036, e-mail: yuqrcnumkBytqency0ectkvcu0rn)
- Zgłaszając udział w akcji prosimy o podanie sklepów, w których planujecie Państwo przeprowadzić zbiórkę oraz liczbę osób – wolontariuszy, którzy wezmą udział w akcji.
Należy podać także imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za zbiórkę z ramienia PZC. - Wstępne formalności ze sklepem, w którym planujecie Państwo zbiórkę załatwi koordynator. Uzgodnić to można z nim telefonicznie przy zgłoszeniu PZC do udziału w akcji. Następnie do sklepu należy dostarczyć zgodę marszałka/ministra na przeprowadzenie zbiórek publicznych, której kopię otrzymacie Państwo od Caritas.
- Z kierownictwem sklepu należy uzgodnić szczegóły dotyczące przeprowadzenia akcji (ilość koszy w sklepie, ich rozmieszczenie) oraz uzyskać pisemną zgodę - zezwolenie na prowadzenie akcji na terenie sklepu, którą pobrać można na stronie www.wroclaw.caritas.pl bądź w siedzibie Caritas. (formularz w załączeniu)
- Do każdego sklepu zostaną przygotowane materiały informacyjne: plakaty, ulotki. Wolontariusze otrzymają identyfikatory, smycze i koszulkę z logo Caritas, które będzie można odebrać w siedzibie Caritas kilka dni przez zbiórką.
Wolontariusze muszą mieć obowiązkowo identyfikatory oraz koszulki z logo Caritas.
Zakończenie zbiórki:
- Po zakończeniu zbiórki należy zebrane artykuły zmagazynować, posegregować i przeliczyć ich ilość w kilogramach wypełniając formularz dostępny w biurze i na stronie www.wroclaw.caritas.pl (formularz w załączeniu).
- Uzyskane dane należy przekazać do koordynatora w terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu zbiórki, czyli do 2 kwietnia 2014! (osobiście lub drogą mailową do koordynatora Włodzimierza Sopalskiego na adres: yuqrcnumkBytqency0ectkvcu0rn)
Przeznaczenie:
Zebrane produkty są przeznaczone dla najuboższych mieszkańców parafii i diecezji, zwłaszcza na przygotowanie paczek świątecznych.